USER GENERATED CONTENT

MIKÄ?

UGC-SISÄLLÖNTUOTANTO

UGC-KAMPANJAT

MIKÄ UGC?

User generated content

UGC eli user generated content on voimakkaasti vaikuttajamarkkinoinnin ohella suosiotaan kasvattava markkinoinnin muoto. UGC-sisällöt tunnistaa siitä, että sisällössä esiintyy tai sisällön on toteuttanut tavallista asiakaskuntaa vastaava henkilö, ja UGC-sisältöjä hyödynnetään yrityksen omassa mainonnassa. UGC-sisällön toteuttaja ei siis julkaise sisältöjä omille sosiaalisen median kanavilleen, mikä puolestaan on tuttua vaikuttajamarkkinoinnissa.

UGC-sisällöt sopivat erityisen hyvin yritysten omaan sosiaaliseen mediaan, sillä ne eivät ole tyyliltään "mainosmaisia", ja siksi ne koetaan sosiaalisessa mediassa hyvin aidoiksi ja tämän vuoksi sitouttavat seuraajia hyvin. UGC-sisältöjä voi nähdä tällä hetkellä eniten TikTokissa ja yritykset käyttävät niitä niin orgaanisissa julkaisuissa kuin myös sponsoroituina sisältöinä.

UGC tulee olemaan markkinointikeinona äärimmäisen suosittu, sen aitouden ja tulosten, mutta myös kustannustehokkuuden vuoksi. UGC-sisältöjen luomiseen ei tarvita seuraajakuntaa tai henkilöbrändiä, ja tästä syystä UGC-sisällöt ovat usein yrityksille edullisempia kuin vaikuttajamarkkinointikampanjat.

Käyttäjien luoma sisältö koetaan samaistuttavampana ja aidompana kuin yrityksen tuottama sisältö ja siten UGC-sisältö on vaikuttavuudeltaan merkittävästi perinteistä mainontaa tehokkaampaa. Useiden tehtyjen tutkimusten mukaan jopa yli puolet kuluttajista pitävät muiden käyttäjien luomia sisältöjä luotettavimpina, kuin perinteisiä mainoskampanjoita ja kokevat UGC:n hyödyllisenä ostopäätöstä tehdessä.

UGC-Sisällöntuotanto

UGC-SISÄLLÖNTUOTANTO

Me Volonté Agencylla olemme mielellämme UGC-kumppanisi. Meillä on laaja kokemus UGC-tyylisten sisältöjen luomisesta ja tunnemme sosiaalisen median viimeisimmät trendit. Kun valitset meidät kumppaniksi, säästät runsaasti aikaa kun sinun ei tarvitse erikseen etsiä sopivia sisällöntuottajia kun meiltä ne löytyvät jo valmiiksi saman katon alta.

Toteutamme mielellämme esimerkiksi seuraavia UGC-sisältöjä:

  • Unboxing-videot
  • Rutiinivideot, joissa tuote näkyy luonnollisessa käyttöympäristössä
  • Käyttäjävinkit
  • Aidot käyttäjäkokemukset

 

UGC-sisältöjen lisäksi teemme myös klassista sisällöntuotantoa yritysten eri tarpeisiin. Lue lisää täältä.

UGC-KAMPANJAT

Olemme myös apunasi UGC-kampanjoiden koordinoimisessa tai voimme vastata niistä kokonaan. Kampanjakokonaisuuksin saat yrityksellesi paljon UGC-sisältöjä, monen eri sisällöntuottajan toteuttamana. Näistä voidaan esimerkiksi luoda somemainoskampanja tai voit hyödyntää sisältöjä omassa kuvapankissasi.

Me etsimme brändisi tyyliin sopivat sisällöntuottajat, teemme ohjeistukset, huolehdimme että sisällöt vastaavat toiveitasi, toimitamme valmiit sisällöt käyttöösi ja raportoimme mahdollisen mainoskampanjan tulokset.

REFERENSSEJÄ UGC-SISÄLLÖISTÄ

Kolme eri tyylistä UGC-videota; esteettinen lyhyt unboxing-video, pidempi unboxing- ja esittelyvideo puheen kanssa sekä resepti-idea puheselostuksen kanssa.

Kolme erilaista UGC-videomallia; tuotteen esittely ja arvostelu asiakkaan roolista puheen kera, asmr-teemainen unboxing-/sisustusvideo sekä lyhyt esteettinen unboxing-video trendaavan musiikin kera.